تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 آگوست 2024 - 16:12
کد خبر : 209518

بهترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم

بهترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم

اگر به دنبال بهترین پردازنده گیمینگ هستید، احتمالا با گزینه های زیادی مواجه شده‌اید. مهم ترین بخش یک سیستم برای گیم و تولید محتوا سی پی یو و GPU هستند که ما در ادامه به راهنمایی شما در انتخاب بهترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم پرداخته‌ایم. از شرکت AMD، پردازنده‌های سری 7000، 8000 G

اگر به دنبال بهترین پردازنده گیمینگ هستید، احتمالا با گزینه های زیادی مواجه شده‌اید. مهم ترین بخش یک سیستم برای گیم و تولید محتوا سی پی یو و GPU هستند که ما در ادامه به راهنمایی شما در انتخاب بهترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم پرداخته‌ایم. از شرکت AMD، پردازنده‌های سری 7000، 8000 G و سری 9000 بهترین پردازنده گیمینگ از این برند هستند و از شرکت اینتل Intel، پردازنده‌های نسل دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم وجود دارند گه در حال حاضر جزء بهترین پردازنده‌های حال حاضر بازارند. همه این پردازنده‌ها از DDR5 پشتیبانی می‌کنند و برای سیستم گیمرهایی که مدت‌هاست کامپیوتر خود را ارتقاء نداده‌اند، می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. از آن جا که برای انتخاب بهترین پردازنده گیمینگ نیاز به راهنمایی خواهید داشت، در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با مطالعه تمامی جزئیات، بتوانید یک پردازنده گیمینگ برای سیستم خود انتخاب کنید.

بهترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم

بهترین سی پی یو گیمینگ

برای اکثر گیمرهایی که از PC یا سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنند، یک پردازنده Intel Core i5 نسل دوازدهم یا AMD Ryzen 5 7000 کافی است، اما باید مطمئن شوید که سوکت مادربرد شما با پردازنده انتخابی شما سازگار است. برای مثال، پردازنده‌های AMD با مادربردهای Intel سازگار نیستند و بالعکس. مادربردهای AM4 از پردازنده‌های سری Ryzen 5000 پشتیبانی می‌کنند، اما برای سری 7000 جدیدتر به AM5 نیاز دارید. در رابطه با محصولات Intel، پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم از یک سوکت استفاده می‌کنند، اما برای مدل‌های قدیمی‌تر باید بررسی کنید که چه چیزی مناسب است. به طور کلی می‌توان گفت چیزی به نام سی پی یو گیمینگ در بازار معنا ندارد اما به پردازنده های رده بالا این دو شرکت، که توانایی اجرا و پردازش سخت ترین نرم افزار ها و گیم ها را دارند، پردازنده گیمینگ می‌گویند.

انتخاب بهترین پردازنده گیمینگ برای سیستم

معماری پردازنده های جدید پیشرفت چشمگیری داشته است، به طوری که اصطلاح میان رده دیگر معنای قبلی خود را در مورد Intel یا AMD ندارد و این دو شرکت یا سی پی یو اقتصادی تولید می‌کنند یا کاملا رده بالا، اما اگر به دنبال پردازنده‌ای هستید که جزو بهترین سی پی یو گیمینگ حساب شود، در سایت های فروشگاهی که تنوع قطعات سخت افزاری زیادی از جمله سی پی یو دارند، قیمت و مشخصات پردازنده های رده بالا، از نسل 12 و 13 و 14 را بررسی کنید و سپس با توجه به سطح عملکرد سیستمی که می‌خواهید داشته باشید، بهترین پردازنده گیمینگ را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به سایت های معتبری مثل مهرگان آی تی به نشانی اینترنتی https://mehreganit.com/ یا تکنو لایف مراجعه کنید.

قدرتمند ترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم

در حال حاضر بهترین پردازنده های گیمینگ سیستم پنج مورد زیر هستند که جزو بهترین پردازنده های گیمینگ بازار به حساب می‌آیند. این پردازنده‌ها به دلیل داشتن ویژگی های سطح بالا جزو 5 پردازنده قدرتمند بازار به حساب می‌آیند که هسته و رشته و فرکانس آن ها در بالاترین میزان خود قرار دارد.

  • AMD Ryzen 5 5600x
  • Intel Core i9-13900K
  • Intel Core i7-13700K
  • Intel Core i9-12900K
  • Intel Core i7-12700K

گیمر های حرفه‌ای از چه پردازنده‌ای استفاده می‌کنند؟

اگرچه سلیقه افراد در انتخاب قطعات کامپیوتری متفاوت است و نوع عملکرد آن ها با یکدیگر تفاوت دارد، اما گیمرها و استریمرهای الکترونیکی احتمالاً از بهترین و بالاترین قطعاتی که می‌توانند تهیه کنند استفاده می‌کنند تا همه چیز را برای عملکرد خود بهینه کنند. به خصوص استریم کردن فشار زیادی به سخت‌افزار وارد می‌کند اگر از همان کامپیوتری که بازی اجرا می‌شود انجام شود بهتر است. بنابراین قدرتمندترین CPU و GPU ممکن برای کسانی که می‌خواهند کیفیت تصویر خوبی داشته باشند ضروری است. گیمرهای حرفه‌ای به خصوص کسانی که ازنورپردازی RGB استفاده می‌کنند، از پردازنده‌های Ryzen 9 استفاده می‌کنند چرا که نور پردازی زیادی دارد یا اگر به RGB علاقه‌ای ندارید، پردازنده نسل سیزدهم Intel Core I9 برایتان مناسب تر خواهد بود.

کدام پردازنده گیمینگ ارزش خرید دارد؟

پردازنده گیمینگ

از نظر کارشناسان بهترین پردازنده برای بازی در حال حاضر Intel Core i 7-13600K نسل سیزدهم است. به طور کلی این پردازنده کمی بهتر از i7 نسل دوازدهم است، اما از نظر قیمت ارزان‌تر است. با وجود پردازنده‌های سطح بالاتر از یک پردازنده i5 دیگر این پردازنده جزو سی پی یو های رده بالا نخواهد بود و اگر دسته بندی کنیم این پردازنده برای سیستم های اقتصادی و کارمندی مناسب است. پس اگر قصد انتخاب بهترین سی پی یو گیمینگ سیستم دارید، سراغ پردازنده های I5 نروید. در حال حاضر برای سیستم گیمینگ تنها پردازنده های i7 و I9 ارزش خرید دارند.

آیا برای بازی به پردازنده قدرتمندی نیاز دارید؟

با بیشتر شدن معماری های جدید پردازنده های گیمینگ، ممکن است به پردازنده بسیار قدرتمندی نیاز نداشته باشید. تراشه‌های Ryzen 5 و i5 معادل پردازنده‌های i9 چند سال پیش هستند و از نظر قیمت برای شما به صرفه تر هستند. در حالی که هنوز می‌توانید اکثر بازی‌ها را با پردازنده‌ای که چند سال در بازار است انجام دهید، ترکیب یک پردازنده نه چندان گران قیمت و یک کارت گرافیک رده بالا، و همه این ها در سیستم کامپیوتر شما با توجه به GPU مورد استفاده‌تان می‌تواند عملکرد بسیار خوبی ایجاد کند. حتی افرادی که دارای RTX 4090 هستند نیازی به i9 برای کار گیمینگ و طراحی و ادیت ندارند و یک پردازنده I7 نسل سیزدهم کافی خواهد بود.

بهترین نوع پردازنده برای بازی چیست؟

سی پی یو گیمینگ

بهترین پردازنده‌ گیمینگ برای سیستم را از هر دو شرکت Intel و AMD می‌توانید انتخاب کنید و بسته به سلیقه شما و شاید بقیه قطعات سیستم‌تان، یکی از آن‌ها ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد. مثلا ممکن است Intel برایتان محبوبیت بیشتری داشته باشد، اما AMD در سال‌های اخیر برای مقابله با این موضوع راه طولانی را پیموده است و کالاهای قدرتمند تری تولید کرده است.

برای اکثر گیمرها، یک Intel Core I7نسل سیزدهم یا چهاردهم یا یک 7 AMD Ryzen برای گیم طولانی مدت مناسب خواهد بود. اگر شما یک استریمر هستید یا کسی که زمان زیادی را صرف تولید محتوا می‌کند، یک پردازنده سطح بالاتر برایتان مناسب است.

جمع بندی

وقتی صحبت از بهترین سی پی یو گیمینگ برای سیستم می‌شود، قطعا برای تولید محتوا یا هر کار سنگین دیگری مانند گیم به آن نیاز دارید، پس بهتر است برای عملکرد بالاتر سیستم خود هزینه کنید و بالاترین نوع پردازنده که مشخصات حرفه‌ای تری دارد را تهیه کنید. برای تهیه سی پی یو گیمینگ انتخاب‌های زیادی دارید، چه ارز شرکت اینتل و چه AMD که هردو پردازنده گیمینگ قوی برای سیستم تولید کرده‌اند. سری AMD Ryzen 7000، به خصوص مدل‌هایی که X3D در نام آن‌ها دارند، ارزش خرید بسیار خوبی دارند، زیرا با در نظر گرفتن بالاترین سطح عملکرد تولید شده‌اند.همچنین پردازنده های نسل چهاردهم اینتل می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح