تاریخ انتشار : یکشنبه 31 دسامبر 2023 - 20:00
کد خبر : 209193

با کدام قطار به مشهد سفر کنیم؟

با کدام قطار به مشهد سفر کنیم؟

سفر با قطار مدت‌ها است که به‌عنوان شیوه‌ای امن، راحت و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه در میان مسافران باب شده است. خوشبختانه شبکه ریلی ایران نیز مسیرهای بسیاری را تحت پوشش قرار داده است و امکان سفر با قطار به بسیاری از مقاصد داخلی فراهم است. یکی از این مقاصد هم شهر مشهد است که مسافرانش همواره

سفر با قطار مدت‌ها است که به‌عنوان شیوه‌ای امن، راحت و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه در میان مسافران باب شده است. خوشبختانه شبکه ریلی ایران نیز مسیرهای بسیاری را تحت پوشش قرار داده است و امکان سفر با قطار به بسیاری از مقاصد داخلی فراهم است. یکی از این مقاصد هم شهر مشهد است که مسافرانش همواره استقبال گسترده‌ای از خرید بلیط قطار انجام داده‌اند. این بار می‌خواهیم به معرفی بهترین قطارهایی که می‌توان با آنها به مشهد سفر کرد بپردازیم؛ بنابراین اگر قرار است راهی سفر ریلی به مشهد ‌شوید و هنوز در انتخاب از میان قطارهای این مسیر تردید دارید با ما همراه شوید.

A-Woman-Sitting-In-Fadak-Train-Compartment-Reading-Holy-Qoran

قطار پنج ستاره زندگی رجا

بی‌تردید سفر با قطار ۵ ستاره زندگی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به مشهد است. این قطار که در زمره لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین قطارهای کشور قرار دارد به هتل متحرک شهرت پیدا دارد و توانسته است حسابی در میان متقاضیان خرید بلیط قطار مشهد تهران رجا محبوبیت به دست آورد. قطار ۵ ستاره زندگی تمامی امکاناتی که از یک قطار همه‌چیزتمام و ایدئال انتظار می‌رود را در اختیار مسافران ریلی قرار می‌دهد. در کوپه‌های چهار تخته این قطار امکانات رفاهی متنوع و کاملی تعبیه شده است تا مسافران در طول سفرشان به مشهد از شهرهای دور و نزدیک تجربه سفری ایمن، آسوده و بی‌دغدغه را داشته باشند. گفتنی است قطار زندگی را می‌توان به‌صورت قطار با عصرانه و یا قطار با وعده شام رزرو کرد. علاوه‌برآن رستوران این قطار که نمونه‌ای منحصربه‌فرد از خدمات ویژه ریلی است شامل یک رستوران دوطبقه مجلل است که غذاهای سنتی ایرانی را با بهترین طعم و کیفیت سرو می‌کند.

قطار پنج‌ستاره فدک

قطارهای فدک نیز از دیگر انتخاب‌های خوب برای سفر از شهرهای کرج، رشت، قزوین، تهران، قم به مشهد محسوب می‌شوند. همگی قطارهای شرکت ریلی فدک طراحی لوکس و مدرنی دارند و امکانات و خدمات ریلی را در بالاترین سطح ممکن به مسافران ارائه می‌کنند و شامل قطارهای چهارستاره و پنج‌ستاره می‌شوند. اما در میان آنها قطار پنج‌ستاره فدک گزینه‌ای ایدئال برای مسافرانی است که می‌خواهند در طول سفرشان به مشهد از خدمات ریلی با بیشترین تنوع بهرمند شوند. یکی از خدمات متمایزی که مسافران در سفر با قطار پنج‌ستاره فدک به مشهد می‌توانند از آن بهرمند شوند خدمات ترانسفر از درب منزل به ایستگاه راه‌آهن مشهد با تاکسی ویژه است. بعلاوه خدمات پذیرایی و شیوه سرو تشریفات در این قطار نیز به‌صورت حرفه‌ای و توسط مهمانداران مجرب انجام می‌گیرد و غذاها و خوراکی‌هایی که در وعده‌های مختلف برای مهمانان تدارک دیده شده است توسط یک کترینگ ایرانی اتریشی عرضه می‌شود.

Fadak-Train-Attendant-Is-Serving-Beverage

قطار پنج ستاره نورالرضا

قطار پنج ستاره نورالرضا که به طور اختصاصی در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد فعالیت دارد جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید بلیط قطار مشهد است. این قطار علاوه بر ظاهر لوکس و مجلل ویژگی‌های جذاب دیگری هم دارد که مهم‌ترین آنها به‌کارگیری از قطعات باکیفیت خارجی در تجهیزات فنی قطار است که همگی به روز و مطابق با استانداردهای بین‌المللی هستند. همین موضوع موجب شده است تا قطار پنج ستاره نور مشهد در کنار امکانات و خدمات ریلی مطلوب از بالاترین سطح ایمنی نیز برخوردار باشد. علاوه بر آن به‌کارگیری دوربین‌های مداربسته در راهروها و فضای عمومی این قطار نیز به حفظ هر چه بیشتر امنیت در طول سفر افزوده است. از نظر خدمات و تشریفات پذیرایی در طول سفر نیز این قطار از بهترین‌ها است و رستوران آن جزو باکیفیت‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های درون قطارهای کشور است.

قطار چهار ستاره غدیر

از دیگر گزینه‌های مناسبی که برای سفر با قطار به مشهد می‌توان انتخاب کرد قطار چهار ستاره غدیر است. این قطار جزو ناوگان ریلی شرکت ریل ترابر سبا است و هرچند امکانات و خدمات ریلی آن به‌اندازه قطارهای لوکس مشهد که پیش‌تر از آنها نام بردیم نیست؛ اما دست‌کمی هم از آنها ندارد و باتوجه‌به قیمت ارزان‌تری که دارد جزو بهترین گزینه‌ها است. ویژگی بارز و برجسته این قطار را می‌توان امنیت بالای آن دانست که به‌واسطه به‌کارگیری تجهیزات فنی ایمن نظیر سیستم ترمز ضدلغزش برای استفاده در شرایط جوی نامساعد است. علاوه‌برآن واگن این قطار ضد حریق است که سطح امنیت در سفر با آن را به شدت ارتقا داده است. قطار غدیر دارای کوپه‌های چهار تخته است که فضای آنها کاملاً مناسب حضور این تعداد مسافر است و به امکانات مناسب جهت سفرهای ریلی طولانی مدت تجهیز شده است.

قطار تندرو پردیس

سفر با قطار مزیت‌های زیادی دارد؛ اما سفر با این وسیله نقلیه پرطرف‌دار به مشهد از مبدأ برخی شهرها بیش از چند ساعت زمان می‌برد. اینجا است که قطار تندرو پردیس را می‌توان یک انتخاب عالی برای طی کردن مسیر ریلی مشهد دانست. این قطار همان‌طور که از اسمش پیدا است جزو قطارهای سریع‌السیر است و با انتخاب آن می‌توان دست کم دو ساعت زودتر به مشهد رسید. به طور مثال معمولاً قطارهای تهران مشهد نزدیک به ۱۰ تا ۱۱ ساعت در مسیر هستند؛ اما قطار تندرو پردیس مشهد این مسیر را در عرض ۸ ساعت طی می‌کند. هرچند امکانات و خدمات ریلی این قطار با قطارهای ستاره‌دار و لوکس قابل‌مقایسه نیست؛ اما سرعت بالای آن موجب شده است تا طرف‌داران خاص خود را پیدا کند. از سوی دیگر با توجه به مدت زمان کمتری که مسافران این قطار در طول مسیر سپری می‌کنند امکانات اولیه‌ای که در قطار پردیس تعبیه شده است سفر راحتی را برای مسافران رقم می‌زند.

Pardis-Train-Seats-With-A-Window-

قطار ۴ ستاره اتوبوسی صبا

اگر بخواهیم قطارها را در دو دسته کلی قرار دهیم باید بگوییم به طور کل قطار شامل دو نوع قطار کوپه‌ای و قطار اتوبوسی یا سالنی است. قطارهای کوپه‌ای با وجود طراحی فضای شخصی‌تر به شکل کوپه و امکانات متنوعی که بکار می‌گیرند سفر راحتی را برای مسافران رقم می‌زنند. در مقابل هدف اولیه قطارهای اتوبوسی ارائه خدمات و امکانات گسترده نیست؛ بلکه هدف اصلی این قطارها فراهم‌کردن امکان سفری مقرون به صرفه با قطار است. در مسیر ریلی مشهد نیز قطار ۴ ستاره اتوبوسی صبا معمولاً ارزان‌ترین قیمت را دارد؛ بنابراین می‌توان گفت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به مشهد از نظر قیمت قطار اتوبوسی صبا است. مزیت دیگر سفر با این قطار را می‌توان تندرو بودن آن دانست به‌طوری که این قطار مسیر تهران مشهد و برعکس آن را در مدت زمان ۱۰ ساعت طی می‌کند. قطار اتوبوسی صبا یک قطار دوطبقه است که چیدمان صندلی‌های آن همانند قطارهای اتوبوسی دیگر شبیه به چیدمان صندلی اتوبوس‌ها است؛ اما قابلیت تخت خواب شو دارند و از نظر راحتی تا حد زیادی مطلوب ارزیابی می‌شوند.

کلام آخر

کلان شهر مشهد از پرترددترین مقاصد داخلی محسوب می‌شود و تعداد زیادی از مسافرانی که راهی سفر به آن می‌شوند نیز قطار را برای این منظور انتخاب می‌کنند. قطارهای مشهد از تنوع بالایی برخوردارند و انتخاب از میان آنها به ویژه برای آن دسته از مسافرانی که قرار است برای اولین بار سفر ریلی به مشهد را تجربه کنند کار دشواری است. ازاین‌رو ما هم در این مطلب چند تا از بهترین قطارها برای سفر به مشهد را معرفی کرده‌ایم و امیدواریم که مسافران و زائرانی که با قطار به مشهد سفر می‌کنند با خواندن آن بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

 

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

موتور برق بی صدا

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

اجاره سند

اجاره سند

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

مدیر اکسپرت

هشتیها

خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه

 

قیمت رابیتس مسعود

 

 

بهترین موسسه مهاجرتی

خرید باتری واریان

محصولات سریتا

 

آموزشگاه طراحی طلا و جواهر

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تور کیش

 

 

تشک موناکو

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح