تاریخ انتشار : شنبه 14 اکتبر 2023 - 20:47
کد خبر : 209069

چندتا از مهم‌‍‌ترین امکانات قطارهای رجا

چندتا از مهم‌‍‌ترین امکانات قطارهای رجا

قطار یکی از وسایل ‌نقلیه‌ی محبوب برای سفرهای دور و نزدیک است. در سفر با قطار امکان لذت بردن از مسیر بیشتر از سفر با هواپیما امکان‌پذیر است و میزان خستگی در مسیر نیز از سفر با اتومبیل کمتر است. شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که به اختصار رجا نیز نامیده می‌شود یکی از

قطار یکی از وسایل ‌نقلیه‌ی محبوب برای سفرهای دور و نزدیک است. در سفر با قطار امکان لذت بردن از مسیر بیشتر از سفر با هواپیما امکان‌پذیر است و میزان خستگی در مسیر نیز از سفر با اتومبیل کمتر است. شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که به اختصار رجا نیز نامیده می‌شود یکی از شرکت‌های ریلی در ایران است که سالیان درازیست که به جابه‌جایی مسافران در خطوط ریلی در سراسر کشور، مشغول است. قطارهای رجا، انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی‌ها و امکانات متنوعی را به مسافران ارائه می‌دهند. در این نوشته امکانات قطارهای مختلف رجا را بررسی خواهیم‌کرد.

امکانات قطارهای 5ستاره‌ی رجا

قطار زندگی، تنها قطار 5ستاره‌ی رجا و لوکس‌ترین قطار آن است. قطار زندگی دارای کوپه‌های 4نفره است. این قطار از مجهزترین و لوکس‌ترین قطارهای کل کشور به شمار می‌آید و مانند یک هتل سیار است. بلیط این قطار در سه کلاس زندگی با شام، زندگی با عصرانه و زندگی با شام ویژه به فروش می‌رسد. از امکانات ویژه‌ی این قطار می‌توان به رستوران لوکس با منوی غذایی متنوع، پذیرایی ویژه برای کودکان، امکان پذیرایی از سالمندان و بیماران در کوپه، وجود بوفه و کافه در قطار، سرویس خواب کامل همراه با لوازم بهداشتی و دمپایی، وجود کتابخانه و روزنامه و مجلات متنوع، مجهز به عایق‌بندی صدا و سرما وگرما،  پنجره‌های دوجداره، سیستم تهویه‌ی مطبوع، سیستم‌های صوتی و تصویری در هر کوپه، پریز برق، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، امکان درخواست ویلچر و جعبه‌ی کمک‌های اولیه از مهمانداران اشاره کرد. اگر می‌خواهید یک سفر لوکس با قطار را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما، رزرو بلیط قطار شرکت ریلی زندگی است.

امکانات قطارهای 4ستاره‌ی رجا

قطارهای سیمرغ، سپهر، سریر، سبز و پلور همگی از قطارهای 4ستاره‌ی رجا و از نوع کوپه‌ای و 4تخته هستند. همگی این قطارها باتوجه به 4ستاره بودنشان، خدمات استاندارد و بعضا ویژه‌ و لوکسی را به مسافران خود ارائه می‌کنند. امکاناتی مانند تهویه‌ی مناسب شامل گرمایش و سرمایش، رسانه‌های اطلاع‌رسانی مانند سیستم صوتی تصویری داخل کوپه و سیستم پیجینگ مرکزی، امکانات رفاهی قطارها و تجهیزات مانند پریز برق و امکانات گرم کردن و سرد کردن مواد غذایی از امکانات مشترک میان تمام این قطارهای 4ستاره است.

قطار سیمرغ از قطارهای 4ستاره‌ی رجا، دارای واگن های درجه یک لوکس آلمانی‌ست و همچنین دارای رستوران، بوفه و امکانات فرهنگی و سرگرمی مانند کتابخانه است. شما هنگام خرید بلیط قطار سیمرغ می‌توانید بلیط خود را از میان دو نوع همراه با پذیرایی و بدون پذیرایی، انتخاب کنید. قطار سبز از دیگر قطارهای محبوب 4ستاره‌ی رجاست که دارای واگن‌های درجه یک لوکس اتریشی و مبلمان زیبا و باکیفیت است. قطارهای سبز درواقع اولین قطارهای لوکس در ناوگان ریلی ایران به شمار می‌آیند.

امکانات قطارهای 3ستاره‌ی رجا

قطارهای طوس، البرز، خلیج‌فارس، غزال، سهند و دلیجان از قطارهای 3ستاره و 4تخته‌ی رجا و قطارهای پارسی و میلاد از قطارهای 3ستاره و 6تخته‌ی رجا هستند. قطارهای طوس و یا خیام دارای کوپه‌های آلمانی‌اند که در سال‌های اخیر بازسازی شده‌است. این قطارها دارای امکاناتی همچون بدنه‌های عایق صدا و شیشه‌های دوجداره، سیستم‌های صوتی و تصویری با دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی، یک پریز برق ۲۲۰ ولت برای دستگاه‌های الکترونیکی و ارائه‌ی شام هستند. قطارهای خلیج‌فارس یا صبا نیز با ۱۱ کوپه ۴ نفره، ۲ سرویس بهداشتی، بدنه‌ی عایق صدا، امکانات صوتی و تصویری برای پخش فیلم از دیگر قطارهای 3ستاره‌ی رجا به شمار می‌آیند.

قطارهای سهند با واگن‌های درجه یک اسپانیایی، دارای ۸ کوپه‌ی 4نفره در هر واگن، یک کوپه برای مهمانداران و ۲ سرویس بهداشتی، بدنه و شیشه دو جداره برای جلوگیری از ورود صدا به داخل کوپه‌ها، سیستم صوتی-تصویری در داخل هر واگن، از قطارهای 3ستاره‌ی کوپه‌ای و پرسرعت رجاست. قطارهای البرز در کنار تمام این ویژگی‌ها، دارای امکانات دیگری مانند سیستم تهویه‌ی مناسب در هرکوپه و چراغ مطالعه نیز می‌باشد.

قطارهای 3ستاره‌ با کوپه‌های 6نفره‌ی رجا قیمت مناسب‌تری نیز دارند. قطارهای پارسی با ۱۰ کوپه‌ی 6نفره، دو سرویس بهداشتی در راهرو، بدنه و پنجره‌های دوجداره برای به حداقل رساندن مزاحمت صدا، سیستم تهویه‌ی مطبوع، دو پریز برق ۲۲۰ ولت و یک سیستم صوتی مرکزی برای سرگرمی، از قطارهای پرطرفدار رجا به شمار می‌آیند. در قطارهای میلاد علاوه بر این امکانات، امکانات دیگری مانند امکان سفارش غذا از رستوران قطار، آب معدنی و صبحانه‌ی رایگان نیز وجود دارد. اگر به دنبال خرید بلیط قطار رجا به شکلی مقرون‌به‌صرفه هستید، پیشنهاد ما به شما خرید بلیط‌ قطارهای 3ستاره‌ی رجاست.

امکانات قطارهای 2ستاره و اتوبوسی رجا

قطارهای نسیم و زاگرس، از قطارهای درجه 2 یا 2ستاره‌ی رجا به شمار می‌آیند. اما این قطارها نیز امکانات قابل‌قبولی به مسافران ارائه می‌کنند و قیمت بسیار مناسبی دارند؛ برای مثال قطار زاگرس دارای امکاناتی مانند ارائه‌ی سرویس خواب به هر مسافر، سیستم صوتی، امکان سفارش غذا از رستوران قطار، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، امکان استفاده از ویلچر با هماهنگی قبلی و پریز برق در هر کوپه هستند.

قطارهای اتوبوسی رجا جزو قطارهای سریع‌السیر به شمار می‌آیند و 2ستاره و یا 3ستاره هستند. قطارهای دوطبقه‌ی صبا، قطارهای اتوبوسی بنیاد، قطارهای ارم و پردیس همگی در دسته‌ی قطارهای اتوبوسی رجا جای می‌گیرند. قطارهای دوطبقه صبا مانند یک اتوبوس دو طبقه هستند. این قطارها دارای بدنه و شیشه دو جداره‌اند و یک سیستم صوتی متمرکز برای پخش فیلم و موسیقی در آن‌ها وجود دارد. قطارهای ارم نیز از قطارهای اتوبوسی رجا با طراحی داخلی مدرن و جذاب هستند. این قطارها مجهز به سیستم گرمایش پیشرفته و سیستم تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک هستند و سرعتشان به 120 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد. قطارهای اتوبوسی پردیس با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از دیگر قطارهای سریع‌السیر رجا هستند. در قطارهای پردیس امکاناتی همچون واگن‌های عایق‌بندی شده و مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، یک سیستم صوتی و تصویری برای استفاده‌ی مسافران با امکان استفاده از هدفون، سرویس بهداشتی ایرانی و خارجی و امکان سفارش غذا وجود دارد.

کلام آخر

همانطور که گفتیم قطارهای رجا دارای انواع مختلفی هستند و می‌توان آن‌ها را از نظر کوپه‌ای بودن و تعداد تخت در هر کوپه و یا تعداد ستاره‌ی هر قطار، دسته‌بندی کرد. همانطور که اشاره شد، قطارهای 5ستاره و 4ستاره در مجموع امکانات بیشتر و لوکس‌تری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند، اما انتخاب بلیط قطار مناسب برای شما به الویت‌های سفر شما بستگی دارد. اگر شما علاقه داشته‌باشید سفری کم‌خرج را تجربه کنید و مدت زمان کمتری را در مسیر باشید، قطارهای اتوبوسی سریع‌السیر رجا، گزینه‌ی مناسب‌تری برای شماست. بنابراین برای انتخاب یک بلیط قطار مناسب لازم است که امکانات و ویژگی‌های هرکدام را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیم و کابل پرتو

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح