نحوه ایجاد و تبدیل سرنخ واجد شرایط بازاریابی

در بازاریابی و فروش، ما همیشه به دنبال سرنخ هستیم. بااینحال، همه سرنخها یکسان ایجاد نمیشوند. سرنخهایی که بیشترین تأثیر را بر روی نتیجه شما دارند، سرنخهای واجد شرایط بازاریابی (MQL) هستند. اما دقیقاً سرنخ واجد شرایط بازاریابی چیست و چه چیزی آنها را بسیار خاص میکند؟ سرنخ واجد شرایط بازاریابی چیست؟ به بیان ساده،
در بازاریابی و فروش، ما همیشه به دنبال سرنخ هستیم. بااینحال، همه سرنخها یکسان ایجاد نمیشوند. سرنخهایی که بیشترین تأثیر را بر روی نتیجه شما دارند، سرنخهای واجد شرایط بازاریابی (MQL) هستند. اما دقیقاً سرنخ واجد شرایط بازاریابی چیست و چه چیزی آنها را بسیار خاص میکند؟
سرنخ واجد شرایط بازاریابی چیست؟
به بیان ساده، یک سرنخ واجد شرایط بازاریابی، چشماندازی است که بخش بازاریابی احتمال میدهد بر اساس تحلیلها، به مشتری تبدیل میشود. هر کسبوکاری معیارهای خاص خود را برای تعیین کیفیت یک سرنخ دارد.
چه چیزی MQL ها را بسیار مهم میکند؟
MQLها بسیار ارزشمند هستند زیرا بیشتر بر کیفیت تمرکز دارند تا کمیت. یک مثال خاص سرنخ واجد شرایط بازاریابی C-suite است. بهتر است تعداد کمی از سرنخهای اجرایی C-suite نسبت به صدها نفر از سرنخهای غیر C-suite داشته باشید. نرخ تبدیل بالاتر به معنای فرآیندهای فروش و بازاریابی کارآمدتر است، بنابراین شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا نهتنها تولید سرنخ واجد شرایط بازاریابی خود را بهبود بخشید، بلکه تعداد سرنخهای باکیفیت را در قیف بازاریابی خود نیز بهبود بخشید.
مزایای داشتن سرنخ واجد شرایط بازاریابی
زمان و تلاش را هدر ندهید
شناسایی MQL های شما تضمین میکند که کاری که تیمهای بازاریابی انجام دادهاند به هدر نمیرود. درعینحال، تیمهای فروش میتوانند اطمینان داشته باشند که آنها بهسادگی به دنبال سوزن در انبار کاه نیستند. با استفاده از MQL ها، همکاری تیمهای فروش بسیار هدفمندتر است و بهاحتمالزیاد منجر به فروش میشود.
حجم کار فروش بهبودیافته است
نمایندگان فروش نمیخواهند وقت و انرژی خود را برای مشتریان بالقوهای تلف کنند که بهجایی نمیرسند. مهمتر از آن، کسبوکارها نمیخواهند منابع خود را برای دنبال کردن سرنخهای بد هدر دهند. دانستن اینکه چه کسانی سرنخ واجد شرایط بازاریابی هستند به کسبوکارها کمک میکند تا حجم کاری تیمهای خود را بهبود بخشند تا اطمینان حاصل کنند که آنها فقط از منابعی استفاده میکنند که میتوانند بالاترین بازگشت سرمایه را ایجاد کنند.
بهبود بازاریابی محتوا
یک نظرسنجی توسط MarketingSherpa نشان داد که 79 درصد از سرنخهای بازاریابی هرگز به فروش واقعی نمیرسند. اینیک چالش بزرگ برای مشاغل است و شناسایی MQL ها میتواند کمک کند.
یک تیم بازاریابی و فروش برای همکاری پیشرفته ایجاد کنید
اگر تیمهای بازاریابی و فروش شما باهم کار کنند، در پیدا کردن سرنخ واجد شرایط بازاریابی کسبوکار خود موفق خواهید شد. از طریق توسعه و هدفیابی بهتر شخصیت، بازاریابان میتوانند کمپینهای مناسب و MQLهای بررسیشده را اجرا کنند که بهنوبه خود عملکرد نمایندگان فروش را بهبود میبخشد. ایجاد مکانیزمی برای همکاری و اعتماد بیشتر بین تیمهای فروش و بازاریابی به سازمان شما برتری نسبت به رقابت میدهد و رشد کسبوکار را تسریع میبخشد.
سخن پایانی
تقریباًهمه مشاغل میتوانند از شناسایی و پیگیری سرنخهای واجد شرایط بازاریابی سود ببرند. بهطور خلاصه، استفاده از سرنخ واجد شرایط بازاریابی تضمین میکند که نمایندگان فروش شما فقط به دنبال شمارههای تصادفی برای تماس نیستند، بلکه آنها به دنبال سرنخهای باکیفیت بالا هستند. نتیجه این کار بهبود بهرهوری و تبدیل فروش بیشتر برای شرکت است. برای کمک گرفتن از یک متخصص بازاریابی میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسبوکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:
02122644773
02126643064
02126601795
وبسایت:
www.nematiacademy.com
اینستاگرام:
drnemati_official
Nematiacademy
برچسب ها :بازاریابی ، تیم های فروش
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0