تاریخ انتشار : جمعه 14 جولای 2023 - 13:23
کد خبر : 208879

دستگاه چربی گیر چیست؟ هرآنچه باید بدانید

دستگاه چربی گیر چیست؟ هرآنچه باید بدانید

در این مقاله از دستگاه چربی گیر حرف خواهیم زد. اگر صاحب یک رستوران هستید یا نگران وضعیت لوله­های مجتمع مسکونی خود بودید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید چون این مقاله مختص شما است. لوله­ها اتصالات حساسی هستند و نباید مواردی به‌جز آب برای طولانی­مدت وارد آنها شود. چیزی جز آب می­تواند لوله

در این مقاله از دستگاه چربی گیر حرف خواهیم زد. اگر صاحب یک رستوران هستید یا نگران وضعیت لوله­های مجتمع مسکونی خود بودید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید چون این مقاله مختص شما است.

لوله­ها اتصالات حساسی هستند و نباید مواردی به‌جز آب برای طولانی­مدت وارد آنها شود. چیزی جز آب می­تواند لوله را دچار گرفتگی کند.

گرفتگی نیز پس از مدت کوتاهی به ترکیدگی و آسیب شدید منجر خواهد شد. دستگاه چربی‌گیر آمده تا جلوی این مورد را بگیرد. همراه ما باشید.

چربی گیر چیست؟

Grease trap یا همان چربی گیر نام دستگاهی است که سر راه لوله خروجی فاضلاب نصب می­شود تا مواد جامد را از آن جدا کند.

این دستگاه سرعت را کاهش می­دهد و با پایین آوردن دما چربی­ها را به دام می‌اندازد. پس از آن به کمک تصفیه، پساب بدون چربی خارجی خواهد شد. این دستگاه با نام چربی گیر رستوران نیز شناخته می­شود.

نام چربی گیر فاضلاب رستوران به یکی از کاربرد­های اصلی این دستگاه اشاره دارد که در ادامه مقاله درباره آن توضیحات کاملی را ارائه می­کنیم. در آشپزخانه­های صنعتی پس از فرایند شست­وشو آب وارد فاضلاب خواهد شد. این دستگاه می­تواند چنین پسابی را تصفیه کند.

دستگاه چربی گیر چگونه کار می­کند؟

چربی گیر صنعتی معمولا دارای 3 محفظه است. جنس این محفظه­ها نیز در بیشتر مواقع از پلی‌ اتیلن بوده که نوعی پلاستیک محسوب می­شود.

به همین دلیل گاهی به آن چربی گیر پلی اتیلن نیز گفته می­شود. ساخت آن نیز مشابه سپتیک تانک است. شروع کار این دستگاه با کاهش دما بوده و سپس باقی مراحل پس از این مرحله اتفاق می‌افتند. چربی­ها چگالی کمتری نسبت به آب دارند و در آن حل نمی­شوند.

زمانی که محلول چربی­ها خنک شوند و مجالی داشته باشند، می­توان باقی اجزا را نیز با راحتی بیشتری جدا کرد. چراکه در این زمان، آب در پایین­ترین نقطه قرار می­گیرد و چربی بر روی آن قرار خواهد گرفت.

لوله پایین تانک وظیفه دارد آب بدون چربی را به فاضلاب ببرد. با گذشت زمان مواد جامد در این نقطه جمع می­شوند و باید در فرصت مطلوبی اقدام به پاکسازی آن نمود.

داشتن دستگاه چربیگیر چه مزیت­هایی برای ما دارد؟

چربی گیر آشپزخانه همانطور که از نامش هم پیداست برای هر آشپزخانه­ای یا مکانی که با چنین اموری سروکار دارد یک دستگاه ضروری است.

چربی گیر زیر سینکی برای محیط زیست فواید فراوانی دارد و به کمتر آلوده­شدن آن کمک شایانی خواهد کرد. اگر این موضوع را هم حتی فاکتور بگیریم متوجه خواهیم شد که استفاده از آن دارای جنبه­های دیگری هم هست.

چربی­ها مواردی هستند که می­توانند لوله­های شما را به­راحتی درگیر کنند. به مرور زمان لوله­ها از این مواد جامد انباشته خواهند شد و هر لحظه امکان گرفتگی و پس از آن ترکیدگی لوله وجود دارد.

پس استفاده از چنین دستگاهی به شما کمک می­کند تا از هزینه­های جانبی و اضافی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

سیستم چربی گیر چه حجمی را نیاز دارد؟

مخزن چربی گیر daf در حجم و اندازه­های مختلفی تولید می­شود. مدل­های آشپزخانه معمولا کوچک هستند اما مواردی که برای رستوران یا غذاخوری­های بزرگ در نظر گرفته می­شود متفاوت است.

برای مصارف مسکونی نیز باید حتما از یک کارشناس کمک گرفت تا به شما بگوید که برای مقدار مصرفی خود باید چه حجمی را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که مخازن بزرگ­تر لزوما به معنی کیفیت بهتر نیستند و شما باید مخزنی را تهیه کنید که بیشترین تناسب با مصرف شما را دارید.

عملکرد دستگاه­های چربی گیر بر چه اصلی استوار است؟

چربی گیر cpi عملکرد ساده­ای دارد. وظیفه آن به دام انداختن چربی­ها است. قیمت چربی گیر رستوران تا حد زیادی به حجم مخزن آن وابسته است.

عملکرد آن نقشی در قیمت ندارد. مگر اینکه تکنولوژی­های پیشرفته­ای برای تولید به­کار رفته باشد. این دستگاه­های تصفیه دارای 2 مخزن هستند.

آب مخلوط و آماده انتقال به فاضلاب در درجه اول باید به مخزن نخست وارد شود. سپس دمای آن پایین خواهد آمد و چربی به بالای آب می­روند.

پس از این مرحله آب بدون چربی وارد مخزن دوم می­شود و می­تواند راهی فاضلاب شود. با انجام این فرایند تصفیه به­درستی انجام شده است.

مهم­ترین کاربرد­های چربی گیر را بشناسید!

چربی گیر فایبرگلاس بزرگ­ترین وظیفه­اش حذف چربی است. آب آلوده باید پیش از ورود به چاه فاضلاب تصفیه شود.

اگر چنین اتفاقی رخ ندهد چربی و روغن وارد چاه خواهد شد و در این مسیر از لوله­ها نیز عبور خواهد کرد. به مرور زمان چنین اتفاقی می­تواند لوله­ها را از نقش اصلی خود خارج کند و با مسدودی آنها ضرر مالی سنگینی به مجموعه بزند.

علاوه‌بر خسارت مالی، زمان مورد نیاز برای تعمیر این آسیب، خود هزینه‌ای است برای رفع یک مشکل جدی برای مجموعه­ای بزرگ مانند رستوران که نیاز دارد مدام کار کند تا سود­آوری آن قطع نشود.

پس با استفاده از یک سیستم تصفیه چربی شما می­توانید تا حد زیادی در هزینه­ها احتمالی خود صرفه­جویی کنید.

جمع­بندی

در این مقاله درباره دستگاه چربی گیر صحبت کردیم. این دستگاه مشابه یک دستگاه تصفیه عمل خواهد کرد. استفاده از چنین دستگاهی برای آشپز­خانه­های بزرگ یا حتی خانگی نیاز است.

می­توان آن را برای یک مجتمع مسکونی نصب کرد تا همه واحد­ها از مزایای آن بهره­مند شوند. با استفاده از چنین دستگاهی آسیب به لوله­ها تا حد زیادی کم خواهد شد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح