تاریخ انتشار : دوشنبه 10 جولای 2023 - 22:27
کد خبر : 208877

بهترین زمان کوددهی زعفران

بهترین زمان کوددهی زعفران

  زعفران که یکی از معروف ترین و اقتصادی ترین محصولاتی است که در ایران کشت می شود از ارزش های غذایی و دارویی بالایی برخوردار است. این گیاه که به عنوان طلای سرخ شناخته می شود از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و میزان فروش آن در داخل کشور و یا صادرات آن به

 

زعفران که یکی از معروف ترین و اقتصادی ترین محصولاتی است که در ایران کشت می شود از ارزش های غذایی و دارویی بالایی برخوردار است. این گیاه که به عنوان طلای سرخ شناخته می شود از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و میزان فروش آن در داخل کشور و یا صادرات آن به سایر کشور ها بالا است. کشت این محصول کار دشواری نیست و با رعایت یکسری نکات اصلی شما می توانید این گیاه را در سطح وسیع و یا در منزل کشت کنید. یکی از مهم ترین مراحل کشت زعفران مرحله کود دهی آن است که شما باید توجه کنید آن را در زمان دقیق و به شکل اصولی انجام دهید.

اهمیت کود دهی به زعفران و زمان مناسب آن

اینکه خاک زمین کشاورزی غنی از مواد مغذی مورد نیاز گیاه باشد می تواند تاثیر شگرفی بر رشد بهتر گیاه داشته باشد و عملکرد زمین را بالا ببرد. زمین هایی که در آن زعفران کشت می شود نیز باید مواد مورد نیاز گیاه را داشته باشند.

با این حال گاهی اوقات ممکن است که زمین مواد غذایی مورد نیاز گیاه زعفران را در اختیار نداشته باشد، در چنین حالتی استفاده از کود های شیمیایی و کود های آلی می تواند به حل این مشکل کمک کند و مواد غذایی مورد نیاز گیاه را تامین کند. شما باید توجه داشته باشید که از بهترین و با کیفیت ترین کود ها برای محصولات خود استفاده کنید تا عملکرد آن را بالا ببرید. مهم ترین موادی که می تواند بر رشد زعفران تاثیر گذار باشد، پتاسیم، نیتروژن، فسفر و عناصر میکرو و ماکرو هستند. شما با استفاده به موقع و اصولی کود های حاوی این مواد می توانید عملکرد گیاه خود را بالا ببرید.

زمان مناسب کوددهی زعفران

از آنجایی که زمین های کشاورزی شرایط متفاوتی دارند و در عین حال شرایط آب و هوایی مناطق مختلف با همدیگر تفاوت دارد تعیین زمان دقیق کوددهی امکان پذیر نیست و بر اساس شرایط مختلف متفاوت است. اما اگر بخواهیم یک میانگین کلی برای انجام این کار به شما ارائه دهیم، بهترین زمان کوددهی زعفران بین آبیاری دوم و سوم گیاه است.

زعفران یک گیاه کم آب است و در آخر های مال شهریور تا اوایل آبان بیشترین نیاز به آب را دارد. آبیاری های گیاه زعفران معمولا در سه ماه شهریور، مهر و آبان انجام می گیرد که آبیاری دوم پس از برداشت گل زعفران و تقریبا دو تا سه هفته پس از آبیاری اول انجام می گیرد. اما شما باید یک دوره آبیاری را نیز پس از اتمام فصل زمستان داشته باشید.

برای کود دهی زعفران شما باید در ابتدا حجم کود خود را مشخص کنید و نصف آن را قبل از آبیاری اول و باقیمانده آن را پس از آبیاری دوم و قبل از آبیاری سوم مورد استفاده قرار دهید. بهترین فاصله زمانی که برای آبیاری زعفران در نظر گرفته می شود فاصله ۱۵ تا ۲۰ روز می باشد.

نکات قابل توجه هنگام کوددهی زعفران

علاوه بر اینکه شما باید به زمان کوددهی زعفران توجه داشته باشید بلکه برخی نکات دیگر را نیز باید رعایت کنید تا کود های آلی و شیمیایی بهترین عملکرد را داشته باشند.

شما باید دقت کنید که نیاز خاک کشاورزی خود را بسنجید و بر اساس کمبود هایی که در خاک وجود دارد از کود های مختلف استفاده نمایید. همچنین شما باید حتما به رعایت تعادل در استفاده از انواع مختلف کود اهمیت دهید، در غیر این صورت نتنها کود ها اثر مثبتی نخواهند داشت بلکه ممکن است که اثر عکس نیز داشته باشند و از رشد عادی گیاه جلوگیری نمایند.

خواص بیشمار زعفران و اهمیت خرید آن

همانگونه که اشاره کردیم، زعفران از جمله محصولاتی هستند که از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و می تواند سود دهی بالایی برای شما داشته باشد. اما علاوه بر ارزش اقتصادی زعفران، این گیاه می تواند از ارزش غذایی و دارویی بیشماری نیز برخوردار باشد. به همین جهت خرید زعفران و استفاده از آن در صنایع داروسازی و صنایع غذایی اهمیت پیدا می کند‌. شما با استفاده از زعفران در مواد غذایی و خوراکی می توانید عطر و طعم دلنشینی به آن بدهید و در عین حال رنگ جذاب تر و زیباتری به آن بدهید.

 زعفران می تواند در درمان مشکل های گوارشی، تسکین درد، مشکلات مربوط به سیستم گردش خون، تنظیم چرخه قاعدگی بانوان و … تاثیر گذار باشد. به همین جهت از زعفران می توان برای ساخت برخی دارو ها استفاده کرد. تمامی خواصی که برای گیاه زعفران در نظر گرفته شده است باعث می شود که کشت این گیاه اهمیت پیدا کند و در نتیجه توجه به اصول کاشت، کوددهی، برداشت و نگهداری نیز حائز اهمیت شود.

برداشت زعفران

زمانی که شما تصمیم به کاشت و برداشت زعفران می گیرید باید به نحوه برداشت این گیاه و همچنین قسمت های مختلف زعفران که می توان برداشت کرد توجه داشته باشید. تصور غلط و اشتباهی که در میان افراد وجود دارد این است که فقط می توان کلاله زعفران را که به عنوان زعفران سرگل شناخته می شود را برداشت نمایند. اما این مساله کاملا اشتباه است و شما می توانید قسمت های دیگر زعفران همانند پوشال زعفران، ریشه زعفران و حتی پیاز زعفران را برداشت کنید و از خواص و ویژگی هایی که برای آن در نظر گرفته شده است استفاده نمایید.

مقایسه قیمت پوشال زعفران با زعفران های دیگر

از آنجایی که برداشت زعفران کار چندان آسانی نیست و در عین حال وزن محصولات برداشتی نیز چندان زیاد نیست، قیمتی که برای فروش زعفران در نظر گرفته می شود بالا است. شما زمانی که تصمیم به برداشت زعفران می گیرید می توانید به طور کامل کلاله را از خامه جدا کنید و آن را تحت عنوان زعفران سرگل با قیمت بیشتر به بازار عرضه کنید. در حالی که گاهی اوقات می توان حدود ۱ تا ۳ میلی متر از خامه زعفران را همراه کلاله باقی گذاشت تا از اصل بودن زعفران اطمینان پیدا کرد و همچنین قدرت رنگ دهی آن را افزایش داد، زعفرانی که مقداری از خامه در شاخه آن وجود دارد تحت عنوان زعفران پوشال به فروش می رسد.

قیمت پوشال زعفران در مقایسه با زعفران های دیگر پایین است و این مساله سبب می شود که افراد بتوانند به شکل راحت تری این محصول را خریداری کنند. همچنین از آنجایی که اصل بودن زعفران پوشال را می توان راحت تر تشخیص داد افراد زیادی تمایل دارند که این مدل زعفران را خریداری نمایند و مورد استفاده قرار دهند.

انواع مختلف زعفران پوشال

زعفران پوشالی که در بازار وجود دارد می تواند بر اساس کیفیتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم شوند. دسته بندی که برای زعفران پوشال در نظر گرفته شده است شامل موارد زیر است؛

  • زعفران پوشال مرغوب یا قلم دار
  • زعفران معمولی
  • زعفران پوشال ضعیف

هر کدام از این دسته بندی ها می توانند با قیمت متفاوتی به فروش برسند، که شما بر اساس استفاده ای که می خواهید از زعفران داشته باشید و همچنین هزینه ای که در اختیار دارید می توانید این زعفران ها را خریداری کنید. زعفران پوشال و یا دیگر انواع زعفران را می توان به صورت عمده، فله ای، بسته بندی شده و یا در حجم بسیار کم تهیه کرد.

بیشترین موارد مصرف زعفران پوشال

بیشترین میزان مصرف زعفران پوشال در مراکز و کارخانه هایی است که محصولات زعفرانی تولید می کنند و به حجم بالایی از زعفران نیاز دارند. از جمله مراکزی که از این گیاه استفاده می کنند می توان به شیرینی و کیک پزی هایی که در سراسر کشور حضور دارند و انواع مختلف کیک های زعفرانی را تولید می کنند اشاره کرد، علاوه بر این بستنی فروشی ها و کارخانه های تولید کننده بستنی زعفرانی نیز استفاده فراوانی از این محصول دارند. رستوران ها و تولید کننده های مواد خوراکی همچون سوهان، شیرینی برنجی، گز و … نیز می توانند از زعفران پوشال در حجم بالا استفاده کنند. علاوه بر این مواردی که اشاره کردیم، شما نیز می توانید برای آشپزی های خود و طعم دهی به غذا و همچنین تهیه نوشیدنی و دمنوش های زعفرانی از این مدل زعفران استفاده کنید.

تهیه زعفران اصل و با کیفیت از دیبا زعفران

راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از طریق آن زعفران اصل و با کیفیت را تهیه کنید. به گونه ای که شما می توانید به صورت مستقیم با تولید کنندگان ارتباط برقرار نمایید و انواع مختلف زعفران با کیفیت را تهیه کنید. همچنین زعفران اصل و با کیفیت می تواند به صورت بسته بندی شده و یا فله ای در فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و گاهی اوقات عطاری ها به فروش برسند.

امروزه امکان خرید محصولات مختلف از جمله زعفران به صورت اینترنتی نیز فراهم شده است. یکی از معتبر ترین سایت های اینترنتی که شما می توانید زعفران اصل و درجه یک را از آنجا خریداری نمایید سایت دیبا زعفران است. تنوع و کیفیت محصولات دیبا زعفران بالا است و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارند. در این سایت اینترنتی، علاوه بر سفارش زعفران امکان خرید حلوا ارده ، میوه خشک، فراورده های کنجدی نیز برای شما وجود دارد. شما می توانید محصولات اصل و با کیفیت را به راحتی در سایت دیبا زعفران ثبت سفارش کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح