تاریخ انتشار : شنبه 8 جولای 2023 - 1:54
کد خبر : 208862

اقامت سریع با ویزای استارتاپ کانادا (راهنمای دریافت ویزا)

اقامت سریع با ویزای استارتاپ کانادا (راهنمای دریافت ویزا)

  اگر به دنبال یک روش سریع، مطمئن و در عین حال ارزان برای مهاجرت به کانادا هستید، ویزای استارت آپ کانادا می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. استارت آپ چیست؟ قبل از اینکه درباره شرایط ویزای استارتاپ کانادا توضیح دهیم، بهتر است ابتدا کمی درباره مفهوم استارت‌آپ صحبت کنیم؛ استارتاپ‌ها شرکت‌هایی هستند که

 

اگر به دنبال یک روش سریع، مطمئن و در عین حال ارزان برای مهاجرت به کانادا هستید، ویزای استارت آپ کانادا می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

استارت آپ چیست؟

قبل از اینکه درباره شرایط ویزای استارتاپ کانادا توضیح دهیم، بهتر است ابتدا کمی درباره مفهوم استارت‌آپ صحبت کنیم؛ استارتاپ‌ها شرکت‌هایی هستند که بر اساس یک ایده تجاری خلاقانه تأسیس می‌شوند و می‌توانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به سودآوری قابل توجهی برسند. 

اغراق نیست اگر عصر حاضر را قرن استارتاپ‌ها بدانیم؛ فیسبوک، آمازون، uber (بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی ‌جهان) و… همگی استارتاپ‌هایی هستند که دستاوردهای اقتصادی خیره‌کننده ایجاد کرده‌اند. در کشور خودمان دیجی کالا را می‌توان نمونه یک بیزینس استارتاپی موفق دانست. 

ویزای استارت آپ چیست؟

در دنیای جدید استارتاپ‌ها حرف اول را می‌زنند؛ هیچ کشوری بدون استارتاپ‌‌ نمی‌تواند در سطح بین‌المللی به عنوان یک قدرت اقتصادی مطرح باشد. به همین دلیل در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای جهان اول به فکر توسعه اکوسیستم استارتاپی خود افتاده‌اند و چه راهی بهتر از اینکه صاحبان ایده‌های استارتاپی را به کشور خود جذب کنند؟

ویزای استارتاپ دقیقاً به همین منظور طراحی و اجرا می‌شود؛ کشورهای پیشرفته در ازای اعطای اقامت دائم به کارآفرینان خارجی از آن‌ها می‌خواهند که ایده‌های تجاری و خلاقانه خود را در این کشورها پیاده و اجرا کنند. یکی از مهم‌ترین کشورهایی که به شدت از کسب‌وکارهای استارتاپی حمایت می‌کند «کانادا» است. دولت این کشور با صدور ویزای استارتاپ کانادا به صاحبان ایده‌های نوآورانه این فرصت را می‌دهد تا بتوانند در مدت زمان کوتاهی همراه با اعضای خانواده خود به اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا دست پیدا کنند.

شرایط ویزای استارتاپ کانادا

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا کافی است که سه شرط اصلی زیر را داشته باشید:

  1. نمره آیلتس 5
  2. یک ایده تجاری خلاقانه
  3. تمکن مالی به مبلغ13,757  دلار کانادا

پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا

1.نوشتن بیزینس پلن

اولین قدم برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا این است که ایده تجاری خود را در قالب یک بیزینس پلن (طرح تجاری) بنویسید؛ در طرح تجاری باید توضیح دهید که بیزینس شما چطور می‌تواند برای کشور کانادا منفعت اقتصادی داشته باشد. نوشتن بیزینس پلن مرحله بسیار مهمی است؛ باید در بیزینس پلن خود نشان دهید که بیزینس شما نوآورانه است، می‌تواند با سایر بیزینس‌های موجود در بازار رقابت کند و همچنین قابلیت ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی را دارد.

2.دریافت نامه حمایتی

پس از اینکه بیزینس پلن خود را آماده کردید، باید آن را برای یک سازمان موردتأیید در کانادا ارسال کنید؛ آن‌ها بیزینس پلن شما را مطالعه می‌کنند و اگر آن را واجد شرایط لازم بدانند، برای شما نامه حمایتی (یا لتر آف ساپورت) صادر می‌کنند.

این سازمان‌ها در واقع شرکت‌های سرمایه‌گذار در کانادا هستند که در طرح‌های استارتاپی متقاضیان ویزای استارتاپ، سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری مجاز در کانادا که توسط دولت تأیید شده‌اند سه دسته هستند:

  • شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجل
  • شرکت‌های سرمایه‌گذاری ونچر
  • انکوباتورها

اگر بتوانید از یکی از این شرکت‌ها نامه حمایتی بگیرید، بخش زیادی از مسیر را طی کرده‌اید؛ در مرحله بعد می‌توانید برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنید. 

3.ارسال مدارک به اداره مهاجرت کانادا

حالا نوبت به ارسال مدارک برای اداره مهاجرت کانادا می‌رسد؛ چک‌لیست مدارک لازم و همچنین فرم‌های مربوطه در سایت اداره مهاجرت در دسترس هستند؛ کافی است مدارک خواسته شده را با دقت جمع‌آوری کنید، همه مدارک (شامل مدرک زبان، مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و…) باید ترجمه رسمی شوند. فراموش نکنید نامه حمایتی که از شرکت سرمایه‌گذار دریافت کرده‌اید را در پرونده خود قرار دهید و همراه مدارک ارسال کنید. 

اپلای برای دریافت ویزای استارتاپ به صورت آنلاین انجام می‌شود؛ در زمان اپلای باید هزینه ویزا را پرداخت کنید و پرینت رسید آن را در پرونده قرار دهید. این هزینه برای متقاضی اصلی2,140  دلار کانادا است؛ اگر همسر و فرزندی دارید که همراه شما به کانادا می‌آید، به ترتیب باید برای هر کدام 1,356 دلار کانادا و 230 دلار کانادا پرداخت کنید. 

4.دریافت ویزای استارتاپ کانادا

اداره مهاجرت کانادا پرونده شما را بررسی می‌کند. بیزینس پلن شما یک بار دیگر ارزیابی می‌شود تا آفیسر مطمئن شود که پتانسیل اجرا و تولید محصول استارتاپی را دارد؛ علاوه بر این سوابق کیفری و وضعیت سلامتی شما بررسی خواهد شد. افرادی که سوءپیشینه کیفری دارند یا به بیماری‌هایی مبتلا هستند که می‌تواند سلامت عمومی مردم کانادا را به خطر بیندازد (مثل ایدز و..) نمی‌توانند وارد کانادا شوند؛ حتی اگر شرایط لازم برای دریافت ویزا را داشته باشند. 

در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، اداره مهاجرت برای شما ویزای استارتاپ کانادا را صادر می‌کند که یک ویزای اقامت دائم است.

ویزای استارتاپ کانادا

برای گرفتن ویزای استارتاپ باید چقدر پول داشته باشیم؟

برنامه استارتاپ کانادا یکی از روش‌های ارزان برای مهاجرت به کانادا محسوب‌ می‌شود؛ در این روش شما نیازی به سرمایه‌گذاری شخصی ندارید؛ بلکه یک شرکت سرمایه‌گذار در کانادا در طرح شما سرمایه‌گذاری می‌کند. 

اما لازم است ثابت کنید که به اندازه یک سال زندگی در کانادا پول دارید؛ این مبلغ باید زمان اپلای در حساب شما باشد. حداقل پولی که نیاز دارید، با توجه به تعداد اعضای خانواده همراه شما تغییر می‌کند. اگر به تنهایی اقدام کنید، باید 13,757 دلار کانادا پول داشته باشید؛ اما در صورتی که همراه اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 22 سال) اقدام کنید، باید مبلغ بیشتری در حساب شما باشد که مطابق با جدول زیر است:

تعداد اعضای خانواده

مبلغ (دلار کانادا)

ا نفر (متقاضی اصلی)

13,757

2 نفر

17,127

3 نفر

21,055

4 نفر

25,564

5 نفر

28,994

6 نفر

32,700

7 نفر

36,407

به ازای هر نفر بیشتر

3,706

 

برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

مهم‌ترین مدارکی که باید برای دریافت ویزای استارتاپ ارائه دهید، به شرح زیر است:

  • مدرک زبان 
  • مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • نامه حمایتی
  • مدارک شناسایی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سوءپیشینه
  • نتیجه آزمایش‌های پزشکی

اقامت دائم برای 5 نفر با یک ایده!

یکی از مهم‌ترین مزایای ویزای استارتاپ کانادا این است که امکان دریافت اقامت دائم کانادا برای 5 نفر فقط با یک ایده استارتاپی وجود دارد! توجه کنید که هر یک از این 5 نفر مجاز هستند همسر و فرزندان زیر 22 سال خود را در پرونده وارد کنند؛ بنابراین در واقع 5 خانواده می‌توانند با یک ایده استارتاپی به کانادا مهاجرت کنند.

مقایسه برنامه استارتاپ و روش‌های کارآفرینی در کانادا

برنامه استارتاپ شباهت زیادی به برنامه‌ کارآفرینی در کانادا دارد؛ اما نباید این دو روش را با هم اشتباه گرفت. هم در برنامه استارتاپ و هم در برنامه کارآفرینی متقاضی باید بیزینس پلن ارائه دهد و یک کسب‌وکار تجاری در کانادا راه‌اندازی کند؛ اما روش‌های کارآفرینی نیاز به تمکن مالی بیشتری دارند. 

همان طور که گفتیم، برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا نیازی به سرمایه‌گذاری شخصی نیست؛ اما در برنامه‌های کارآفرینی متقاضی باید برای اجرای بیزینس در کانادا سرمایه‌گذاری انجام بدهد؛ حداقل مبلغ لازم در برنامه‌های کارآفرینی بین 150 هزار دلار کانادا تا 600 هزار دلار کانادا متغیر است؛ بنابراین روش‌های کارآفرینی گران‌تر از برنامه استارتاپ هستند. 

مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا یک فرصت طلایی برای افرادی است که از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند؛ اما ایده‌های تجاری خوبی دارند که پتانسیل رشد کردن دارد. این افراد می‌توانند با پرورش ایده خود و ارائه یک طرح تجاری قدرتمند در یک مسیر سریع و مطمئن به کانادا مهاجرت کنند. 

ویزای استارتاپ به کارآفرینان خلاق این فرصت را می‌دهد تا از یک طرف اقامت دائم کانادا را کسب کنند و از طرف دیگر از منافع اقتصادی تجارت در یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا بهره‌مند شوند. این ویزا به مدرک دانشگاهی و نمره آیلتس بالا نیاز ندارد و این یکی دیگر از مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

 با این حال هر روش مهاجرتی معایب خود را نیز دارد که نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در مورد مشکلات ویزای استارتاپ می‌توان گفت ارائه ایده در قالب بیزینس پلن اغلب برای متقاضیان دشوار است؛ اگرچه پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا ساده به نظر می‌رسد، اما این مسیر پیچیدگی‌هایی دارد که استفاده از تجربه و تخصص یک وکیل مهاجرتی معتبر را ضروری می‌سازد.

سخن آخر

قبل از تصمیم برای مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ شرایط خود را برای این برنامه به دقت ارزیابی کنید؛ توجه داشته باشید که هر ایده‌ای در برنامه استارتاپ قابل قبول نیست؛ بیزینس پیشنهادی شما باید قابلیت تولید محصول یا ارائه خدمات جدیدی را داشته باشد که نمونه مشابه آن در بازار کانادا موجود نباشد.

شرکت مهاجرتی ادیسه می‌تواند در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا تحت برنامه استارتاپ در کنار شما باشد. کارشناسان حوزه استارتاپ در این شرکت به شما در پرورش ایده استارتاپی، تهیه بیزینس پلن، مکاتبه با شرکت‌های سرمایه‌گذار، دریافت نامه حمایتی و اخذ ویزای استارتاپ کمک می‌کنند.

در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 87163000 – 021 تماس بگیرید. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیم و کابل پرتو

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح