تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 15:58
کد خبر : 106662

آنتی‌بادی کووید ۱۹ خفیف تا چه زمانی از ما محافظت می‌کند؟

آنتی‌بادی کووید ۱۹ خفیف تا چه زمانی از ما محافظت می‌کند؟

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقی کوچک نشان می‌دهد که تقریبا همه افرادی که کووید ۱۹ خفیف داشته‌اند، همچنان تا یک سال بعد آنتی‌بادی علیه ویروس کرونا دارند اما ممکن است این آنتی‌بادی از آنان در برابر انواع جدید محافظت نکند. به نقل از ساینس، گروه تحقیقاتی دانشگاه آدلاید استرالیا اعلام کرد: میان ۴۳ استرالیایی که در اوایل

آنتی‌بادی کووید ۱۹ خفیف تا چه زمانی از ما محافظت می‌کند؟

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقی کوچک نشان می‌دهد که تقریبا همه افرادی که کووید ۱۹ خفیف داشته‌اند، همچنان تا یک سال بعد آنتی‌بادی علیه ویروس کرونا دارند اما ممکن است این آنتی‌بادی از آنان در برابر انواع جدید محافظت نکند.

به نقل از ساینس، گروه تحقیقاتی دانشگاه آدلاید استرالیا اعلام کرد: میان ۴۳ استرالیایی که در اوایل همه‌گیری با کووید ۱۹ خفیف دست و پنجه نرم کردند، ۹۰ درصد آنان ۱۲ ماه بعد آنتی‌بادی داشتند و تنها ۵۱.۲ درصد دارای آنتی‌بادی‌هایی بودند که «فعالیت خنثی‌کنندگی» در برابر نسخه اصلی ویروس نشان می‌دادند و فقط ۴۴.۲ درصد آنتی‌بادی‌هایی داشتند که می‌توانست نوع اولیه آلفا را خنثی کند.

آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده علیه نوع دلتای غالب و بسیار قابل انتقال تنها در ۱۶.۲ درصد وجود داشت. همچنین در ۱۱.۶ درصد افراد آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در برابر سویه گاما و تنها در ۴.۶ درصد افراد در برابر سویه بتا مشاهده شد.

محققان گفتند: افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ خفیف بودند، ۱۲ ماه پس از بهبودی در برابر عفونت با انواع سارس کوو ۲ در گردش و تازه در حال ظهور آسیب‌پذیر است.

این یافته‌ها مزایای بالقوه تطبیق واکسن‌های تقویت‌کننده‌ را برای انواع در حال گردش همچنین نحوه طراحی واکسن‌های سالانه آنفلوآنزا را برای گونه‌های فعلی آنفلوانزا تقویت می‌کند.

۱۰۰ میلیون نفر مبتلا به کووید طولانی‌مدت بوده یا هستند

محققان دانشگاه میشیگان بر اساس بررسی خود از ۴۰ تحقیق قبلی از ۱۷ کشور و تجربیات بیماران مبتلا به  کووید طولانی‌مدت تخمین می‌زنند که بیش از ۴۰ درصد از نجات‌یافتگان کووید در سراسر جهان عوارض طولانی‌مدت این بیماری را داشته‌اند. کووید طولانی‌مدت به وجود علائم جدید یا پایدار در چهار هفته یا بیشتر پس از عفونت تعریف می‌شود.

محققان اظهار کردند: شیوع این بیماری در میان بازماندگانی که نیاز به بستری شدن داشتند به ۵۷ درصد می‌رسد و این میزان در میان بازماندگان زن ۴۹ درصد و در میان مردان ۳۷ درصد است.

تخمین زده شده نرخ کووید طولانی‌مدت در آسیا ۴۹ درصد، در اروپا ۴۴ درصد و در آمریکای شمالی ۳۰ درصد است. در میان شایع‌ترین مشکلات، خستگی ۲۳ درصد و تنگی نفس، درد مفاصل و مشکلات حافظه هر کدام ۱۳ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به گفته محققان این تحقیق همه موارد کووید طولانی‌مدت را ثبت نکرده است و بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی از ۲۳۷ میلیون عفونت کووید-۱۹ در سراسر جهان حدود ۱۰۰ میلیون نفر پیامدهای مرتبط با سلامتی کووید طولانی‌مدت را تجربه کرده یا تجربه می‌کنند.

محققان هشدار می‌دهند که این اثرات سلامتی می‌تواند استرس قابل‌توجهی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی وارد کند.

آنتی‌بادی کووید ۱۹ خفیف تا چه زمانی از ما محافظت می‌کند؟

تاثیر ویروس بر مولکول‌های رقیق‌کننده خون باعث ایجاد لخته می‌شود

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد لخته‌های خون خطرناکی که اغلب در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مشاهده می‌شود تا حدی به این دلیل اتفاق می‌افتد که سنبله ویروس به مولکول‌های موجود در خون می‌چسبد که نقش کلیدی در جلوگیری از لخته شدن دارند و در نتیجه آن را غیرفعال می‌کند.

جینگیو یان از موسسه فیزیک شیمی دالیان چین توضیح داد که با اتصال ویروس، این مولکول‌ها(هپاران سولفات/هپارین) نمی‌تواند فعالیت‌های ضد انعقادی معمول خود را انجام دهد و لخته‌های خون مرتبط با کووید ۱۹ اغلب به ریه‌ها و سایر اندام‌ها آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث حمله قلبی و سکته شود.

لخته شدن بیش از حد به سطوح بالای التهاب ناشی از عفونت کووید ۱۹ نسبت داده شده است. گروه یان در مجله بین‌المللی ماکرومولکول‌های بیولوژیکی گزارش کرده است که تاکنون مشخص نشده که خود ویروس نیز تاثیر مستقیمی بر این مورد داشته باشد.

خوشبختانه آنان خاطرنشان کردند، در حال حاضر روش رایج تجویز داروهای رقیق‌کننده خون به بیماران کووید-۱۹ می‌تواند لخته شدن ناشی از ویروس را به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش دهد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیم و کابل پرتو

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح