تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 22:28
کد خبر : 91400

ورود کالای ایرانی به ارمنستان جای رشد دارد

ورود کالای ایرانی به ارمنستان جای رشد دارد

ایسنا/زنجان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: ورود کالاهای ایرانی به ارمنستان جای رشد دارد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، نشست سفیر جمهوری ارمنستان با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد. آرتاشس تومانیان، با تقدیر از

ورود کالای ایرانی به ارمنستان جای رشد دارد

ایسنا/زنجان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: ورود کالاهای ایرانی به ارمنستان جای رشد دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، نشست سفیر جمهوری ارمنستان با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

آرتاشس تومانیان، با تقدیر از رئیس اتاق بازرگانی زنجان جهت برگزاری این جلسه با فعالان اقتصادی و با اشاره به جلسه گذشته در تهران جهت گسترش همکاری‌های دو جانبه ارمنستان و استان زنجان، اظهار کرد: در ارزیابی کلی ارتباطات ایران و ارمنستان در همه زمینه‌های در سطح عالی قرار دارد، اما ارتباطات فعلی پاسخگوی نیازهای دو کشور نیست و می‌توان پتانسیل‌های بلااستفاده را فعال و از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرایی کردن همکاری‌ امکانات وجود داشته و ایران و ارمنستان دارای فرهنگ و تاریخ مشترک بوده و همسایه هستند و می‌تواند این همکاری‌ها گسترش پیدا کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری تاثیرگذار و پیشرفته در منطقه است و دارای اقتصادی قوی و منابع و امکانات مطلوبی دارد. ارمنستان و ایران دارای مرز خشکی هستند و ارتباطات ترانسفری هوایی و زمینی بین آن وجود دارد. ارمنستان ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۳ میلیون جمعیت دارد و این کشور چهار همسایه ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان دارد که ایران در این مورد همسایه استثنایی ارمنستان محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزی، انرژی، معدن و صنعت، IT و های‌تکنولوژی و در برخی صنایع  ارتباطات و همکاری خوبی با ایران داریم، ادامه داد: از جمله همکاری‌های مشترک در زمینه انرژی، دو خط‌های ولتاژ بین ایران و ارمنستان بوده که سومین خط نیز وارد مدار خواهد شد و خط انتقال لوله گاز نیز بین دو طرف فعال است. در چند سال گذشته حجم همکاری‌ها چندصد میلیون دلار و ثابت و متعادل بوده است و این مقدار تبادل تجاری جای ارزیابی داشته و می‌تواند توسعه پیدا کرده و بیشتر شود. کالای ایرانی بیشتر وارد ارمنستان شده و واردات از ارمنستان به ایران خیلی کم بوده و می‌توان این مورد را نیز در زمره همکاری‌ها قرار گیرد.

تومانیان با اشاره به اینکه ورود کالاهای ایرانی به ارمنستان جای رشد داشته و می‌تواند گسترش پیدا کند، تصریح کرد: با مشارکت دو طرف می‌توانیم وارد بازار سوم شده و این همکاری‌ها در زمینه صنعت و کشاورزی و زیرساخت می‌تواند باشد. در حوزه صنعت IT  و تکنولوژی‌های پیشرفته ارمنستان شاخص‌های خوب و بالایی داشته و دارای استاندارد بین‌المللی است. شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا در ارمنستان شعبه داشته و گردش مالی بالایی در همکاری با شرکت‌های ارمنی دارند. شرکت‌های ارمنستانی در این زمینه در حال گسترش کار خود هستند و همکاری در ایران می‌تواند مورد نظر باشد. همچنین باید توجه داشت که ایران نیز در این حوزه دارای ظرفیت‌های خوبی است و می‌تواند وارد بازار ارمنستان شود.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، با تاکید بر اینکه سیستم بانکی این کشور بسیار پیشرفته است و بسیاری از بانک‌های معتبر بین‌المللی دارای شعبه در ارمنستان هستند، یادآور شد: یکی از شاخصه‌های مهم اقتصاد ارمنستان خصوصی بودن آن است و دولت ارمنستان مستقیما در اقتصاد دخالتی ندارد و در سال‌های گذشته فساد اداری در این کشور بسیار کاهش داشته و نهادهای حاکمیتی در تجارت و اقتصاد کمترین دخالت ممکن را دارند.

وی عنوان کرد: ارمنستان عضو اتحادیه اوراسیا بوده که یک بازار ۲۰۰ میلیونی بوده و هزینه گمرکی نداشته و ایران دو سال است با این اتحادیه تفاهم‌نامه مراودات تجاری با تخفیفات گمرکی ۸۳۰ قلم کالا دارد. صادرات ایران در ۲ سال گذشته ۴۴ درصد رشد به این اتحادیه داشته و در این زمینه امکانات بین ۲ کشور بیشتر باید به کار گرفته شود. ارمنستان می‌تواند پلترفرمی برای تولید و یا همکاری مشترک باشد تا به اتفاق وارد بازار اوراسیا شویم.

تومانیان خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا ۲.۶ میلیارد یورو کمک مالی به ارمنستان خواهد کرد که در همین راستا و برای احداث جاده، پل و دیگر پروژه‌ها، شرکت‌های ایرانی نیز قطعا در مناقصات شرکت خواهند کرد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه امید است تا سفر سفیر ارمنستان منجر به گسترش همکاری‌های تجاری شده و با پیگیری‌های بعدی عملیاتی شود، اظهار کرد: ظرفیت‌های استان زنجان از سوی اتاق جمع‌بندی شده و در بخش‌های مختلفی به سفرا و هیئت‌های تجاری خارجی عرضه می‌شود.

علی یگانه‌فرد با بیان اینکه زمینه‌های همکاری استان زنجان با ارمنستان مشخص شده و تعدادی از تجار دارای روابط تجاری با ارمنستان دچار مشکلاتی هستند، گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این مشکلات در جلسه‌ای در تهران با حضور سفیر به‌صورت مستقیم طرح و حل شود.

وی با بیان اینکه ارمنستان تنها کشور همسایه مسیحی ایران است که همواره دارای روابط مناسب و خوبی با ایران است، افزود: مراودات تجاری ایران و ارمنستان می‌تواند ارتقا پیدا کند که در صورت شناخت نیازهای بازار این کشور با توجه به زمینه صادرات مجدد از این کشور، توافقنامه ترجیهی ارواسیا دسترسی و …، مرداودات تجاری ۱ میلیاردی دلاری قابل دسترسی بوده و امید است حضور سفیر منجر به تعریف راهبری تجارت با این کشور شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استانی و تصویب منطقه ویژه اقتصادی زنجان و فرودگاه، آمادگی جهت جذب سرمایه‌گذار و همکاری مشترک داریم که امید است آن را با پیگیری‌های بعدی عملیاتی کنیم. پیشنهادات اتاق در بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده که از آن جمله می‌توان به هماهنگی لازم جهت اختصاص فضایی در سایت نمایشگاهی ارمنستان جهت حضور فعالان اقتصادی استان در این کشور و آمادگی زنجان جهت حضور تجار ارمنستانی در سایت نمایشگاهی زنجان اشاره کرد.

یگانه‌فرد یادآور شد: هماهنگی لازم با یکی از استان‌های ارمنستان که ترجیحا استان لوری جهت همکاری مشترک و امضای تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی آن شهر با اتاق بازرگانی زنجان نیز از دیگر پیشنهادات ما است. آمادگی اعزام یک هیئت تجاری به ارمنستان و متقابلا آمادگی برای پذیرش یک هیئت از این کشور در نیمه دوم سال به زنجان داریم.

این مسئول با بیان اینکه پیشنهاد دیگر ما هماهنگی لازم برای امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات فنی و مهندسی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با طرف‌های ارمنی است، خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهاد داریم تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و صادرات به اتحادیه اروپا مشخص و به فعالان اقتصادی استان زنجان معرفی شود که امید است با جمع‌بندی مشترک جهت عملیاتی کردن پیشنهادات فوق با همکاری سفیر گام‌های اساسی برداشته شود.

در ادامه این جلسه فعالان اقتصادی استان زنجان پیشنهادات همکاری ، موانع و مشکلات تجارت بین ایران و ارمنستان را مورد بحث و تبادل نظر با سفیر ارمنستان قرار دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیم و کابل پرتو

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح