تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 21:11
کد خبر : 72792

نیم نگاهی به سکوهای پارالمپیک داریم

نیم نگاهی به سکوهای پارالمپیک داریم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به آغاز اردوها از اسفندماه سال گذشته، گفت: سعی کردیم تمام نفرات داخلی و خارجی را رصد کنیم و لژیونرها با توجه به کلاس بندی که دارند، می‌توانند به تیم ملی کمک زیادی کنند. عباس آقا کوچکی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اردوی تیم

نیم نگاهی به سکوهای پارالمپیک داریم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به آغاز اردوها از اسفندماه سال گذشته، گفت: سعی کردیم تمام نفرات داخلی و خارجی را رصد کنیم و لژیونرها با توجه به کلاس بندی که دارند، می‌توانند به تیم ملی کمک زیادی کنند.

عباس آقا کوچکی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در اصفهان، اظهار کرد: از اسفندماه ۹۹ یک دوره مسابقات حذفی را با شرایط سخت شیوع ویروس کرونا برگزار کردیم، مسابقاتی که هدفمان شناسایی تمام ظرفیت بسکتبال با ویلچر کشور بود تا اگر نیرویی از دید ما دور مانده شناسایی شود که خوشبختانه نفراتی که به اردو دعوت شدند به بسکتبال با ویلچر کمک کردند. همچنین سعی کردیم همه نفرات را به لحاظ پتانسیل داخلی رصد کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی به گونه ای بود که در اردوی چهارم با حضور بازیکنان داخلی به اهدافی که داریم برسیم و با پایان یافتن مسابقات لیگ اروپا لژیونرها نیز به اردو اضافه شوند، این اردو با حضور ۱۲ بازیکن در حال برگزاری است و اردوی پنجم از ۲۵ تیرماه در قم خواهد بود. با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تلاش زیادی برای برگزاری بازی تدارکاتی داشتیم و قرار است در مسابقات ترکیه از ۲۶ تیر تا ۳۰ تیرماه شرکت کنیم، ترکیه در تلاش است که کشورهای دیگری را هم دعوت کند و اگر تیم های صاحب سبک بسکتبال در این رقابت ها شرکت کنند به آمادگی بیشتر تیم منجر می شود.

آقا کوچکی ادامه داد: بعد از آن در مردادماه و تا قبل از ۲۷ مرداد که زمان اعزام به مسابقات پارالمپیک است دو اردوی دیگر در نیمه اول مرداد و متصل به اعزام خواهیم داشت. از اردوی پنجم با ترکیب اصلی خواهیم بود تا تاکتیک های تیم را تمرین کرده و نفراتی را که در ترکیب هستند بررسی کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با تقدیر از استان‌هایی که تاکنون میزبان اردوی تیم ملی بودند، خاطرنشان کرد: تاکنون همه چیز خوب بوده و مصدوم نداشتیم؛ تمام استان‌ها از جمله اصفهان که در آن اردوهای ما برگزار شده همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و مسئولان استانها از برپایی اردوها حمایت کردند. امیدوارم بتوانیم در مسابقات از نام کشورمان خوب دفاع کنیم و اگر مقامی کسب کنیم کار بزرگی کرده ایم.

وی در خصوص تاثیرگذاری لژیونرهای تیم ملی بسکتبال با ویلچر، گفت: حضور این نفرات تاثیر بسیار زیادی در تیم خواهد داشت چرا که این بازیکنان در لیگ اروپا در حال بازی هستند، مهد بسکتبال با ویلچر اروپا است، البته جدا از آمریکا که سبک خاصی بازی می کنند.

آقاکوچکی اضافه کرد: برخی از بچه های ما در اروپا بازی می کنند، قطعا این بازیکنان در تیم ملی تاثیرگذار هستند، در این اردو دو بازیکن و در اردوی بعدی نیز سه نفر اضافه می شوند که از نفرات اصلی و تاثیرگذار تیم هستند، البته تمام بازیکنان ما مهم و تاثیر گذار هستند.

وی افزود: در بسکتبال با ویلچر باتوجه به کلاس بندی پزشکی که وجود دارد، نفرات لژیونر کلاس هایی دارند که می توانند تاثیرگذاری زیادی در تیم ملی داشته باشند، مجتبی کمالی و وحید سعادت که آلمان و اسپانیا بازی می کردند در این اردو هستند و بقیه هم اضافه خواهند شد.

وی در ارتباط با قرعه کشی بسکتبال با ویلچر و هم‌گروهی با تیم های آلمان، آمریکا، استرالیا و انگلیس گفت:  یا در دور مقدماتی بازی های سختی خواهیم داشت یا در مرحله حذفی، البته تمام بازی ها در المپیک سخت است و هیچ بازی آسانی نخواهیم داشت، اما در دور مقدماتی قرعه بدی داشتیم، با قهرمان پارالمپیک و قهرمان جهان همگروه شدیم و تیم های استرالیا و آلمان سبقه قوی در بسکتبال با ویلچر دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، تاکید کرد: به گفته همه کارشناسان گروه ما، گروه مرگ است؛ اما تلاش می کنیم از گروه خود بالا برویم و جایگاه خوبی به دست آوریم و در پلی آف بتوانیم بازی های نسبتا سبک تری داشته باشیم. برای اینکه بتوانیم بدرخشیم و نیم نگاهی به سکو هم داشته باشیم برای ما فرقی نمی کرد که در دور مقدماتی بازی های سختی داشته باشیم یا در مرحله حذفی.

آقاکوچکی همچنین در خصوص حضور دو تیم بسکتبال در المپیک و پارالمپیک و انتخاب “صمد نیکخواه بهرامی” کاپیتان تیم ملی بسکتبال به عنوان پرچمدار کاروان المپیک کشورمان در توکیو، گفت: این مسئله خیلی خوب است، باتوجه به فعالیتی که در بسکتبال عادی در سطح ملی هم دارم می دانم که بچه های هر دو گروه بسکتبال ایستاده و با ویلچر از این اتفاق بسیار خوشحال بوده و به هم انرژی مثبت می دهند. باعث افتخار کشورمان است که در یک رشته تیمی در هر دو مقطع المپیک و پارالمپیک سهمیه گرفتیم و این کار بزرگی است، ۱۲ تیم برتر دنیا در این رقابت ها حضور دارند و این یک افتخار برای ورزش کشورمان است که در رشته ای که آکادمیک و دانشگاهی است دو سهمیه گرفتیم.

وی با اشاره به وضعیت گرانی ویلچرهای بازیکنان بسکتبال و ضرورت تهیه آن برای پارالمپیک توکیو، اضافه کرد: همیشه این مثال را زده ام که این بازیکنان همانند راننده ای هستند که دست فرمان خوبی دارند، اما نیاز به ماشین خوب و با کیفیت دارند تا بتوانند با مانورهایی که می دهند تمام توان و ظرفیت خود را نشان دهند. این ویلچرها خاص است؛ سبکی، استحکام و قدرت مانور دادن آنها موجب شده تا تنها چند شرکت در دنیا بتوانند آنها را بسازند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، تاکیدکرد: ویلچرهای بازیکنان به دلیل برخوردها و تماس هایی که داشتند آسیب دیده یا مستهلک شده اند، بنابراین باید بتوانیم آنها را به خوبی بازسازی یا ویلچر نو جایگزین کنیم که با توجه به افزایش دلار و شرایط ارزی قیمت هر ویلچر گران است. قیمت ویلچرهای نو بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان است و این در توان فدراسیون نیست که بتواند ۱۲ ویلچر تهیه کند و باید تعامل و همدلی در این باره از سوی استان ها باشد.

وی تصریح کرد: در طی اردوهایی که داشتیم، با مسئولان مشهد و اصفهان صحبت کردیم تا از بازیکنان خود حمایت کنند، خوشبختانه مسئولان اصفهان و مشهد قول هایی دادند که ما بتوانیم این گونه ویلچرها را تامین کنیم. اگر ویلچرهای خوبی داشته باشیم با توجه به توانمندی و تکنیک بازیکنان نتایج خوبی می گیریم.

آقاکوچکی گفت: بازیکنان لژیونر، ویلچرهای خوبی دارند و بازیکنان داخلی هم باید برای تامین ویلچر مورد حمایت مسئولان استانی قرار بگیرند، اصفهان دو نماینده در تیم ملی دارد و مسئولان اصفهان قول حمایت و همکاری دادند، همچنین مسئولان مشهد حمایت خود را از دو بازیکن مشهدی تیم ملی اعلام کرده اند. با این شرایطی مشکل نیمی از تیم حل می شود و تلاش ما برای است که استان هایی را که نماینده در تیم ملی دارند درگیر این حمایت کنیم. انتظار داریم مسئولان کمک کنند تا تمام بازیکنان بتوانند ویلچرهای خوبی را تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح