تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اکتبر 2021 - 15:24
کد خبر : 62740

کاهش ۹۵ درصدی دریافت نذورات از ضریح امامزادگان در استان اصفهان

کاهش ۹۵ درصدی دریافت نذورات از ضریح امامزادگان در استان اصفهان

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ورودی نذورات مردمی در ضریح های مطهر برای انجام امور عمرانی در بقاع متبرکه در سال گذشته کاهش داشته، اما مردم از راه های دیگری مشارکت کرده اند و از این جهت دچار خلأ نشده ایم. حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه_۲۸مهرماه) برگزار

کاهش ۹۵ درصدی دریافت نذورات از ضریح امامزادگان در استان اصفهان

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ورودی نذورات مردمی در ضریح های مطهر برای انجام امور عمرانی در بقاع متبرکه در سال گذشته کاهش داشته، اما مردم از راه های دیگری مشارکت کرده اند و از این جهت دچار خلأ نشده ایم.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه_۲۸مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: دریافت نذورات از ضریح متبرک برای انجام امور عمرانی در سال گذشته ۹۵ درصد کاهش داشته که به دلیل محدودیت حضور زائران در این اماکن متبرکه بود، اما مجموع درآمد ما از این اماکن از طریق راه های دیگر رشد داشت.

وی با تاکید بر اینکه کار تعطیل شده عمرانی در بقاع و اماکن متبرکه به دلیل کاهش نذورات مردمی نداشتیم، گفت: نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی ما از سال گذشته تاکنون بوده که شبیه سال‌های گذشته است و نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان نیز کمک های مستقیم مردم بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مناطقی از سالیان گذشته دارای وقف نامه بوده اند که با توسعه شهرها در این موقوفات ساخت و سازهایی انجام شده، تصریح کرد: درخصوص این موقوفات در مراجع قضایی و حقوقی طرح پرونده شده که از مسئولان استان درخواست داریم از جهت حقوقی تکلیف این مناطق را مشخص کنند.

وی ادامه داد: مردم ساکن این مناطق هیچ مشکلی با اوقاف ندارند و وقف مزاحمتی در مسائل زندگی مردم ندارد، اما مسأله تعیین تکلیف اسناد مالیاتی است که دستگاه های مسئول باید براساس ضوابط و قوانین تعیین تکلیف کنند و به همین دلیل درخواست تسریع روندهای قانونی را داریم.

بلک با اعلام آمادگی برای حل مشکل برخی از مناطق موقوفه در استان اصفهان، گفت: مدرسه چهارباغ جزو بناهای تاریخی است که ثبت میراثی شده و مرمت آن باید منطبق با ضوابط و مقرراتی باشد که میراث فرهنگی اعلام می کند، درحالی که حال وقف در مکان های این چنینی خوب نیست.

وی با بیان اینکه برای برداشتن موانع مرمت اماکن تاریخی موقوفه اعلام آمادگی می کنیم، تصریح کرد: در برخی از این مکان ها از نزدیک شاهد آسیب هایی هستیم که به مرور درحال جدی تر شدن است، در عین حال که امکانات اوقاف و میراث فرهنگی کفاف تعمیر چنین فضاهای معظمی را نمی دهد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در دوران کرونا هیچ اجاره ای از موقوفه هتل عباسی دریافت نکردیم، افزود: بیش از یک سال و نیم اخیر هیچ درآمد و انتفاعی از هتل عباسی دریافت نکردیم و فشاری به موجر نیامده است. اماکن زیادی در اختیار بهره برداران داریم که اجاره آنها معوق شده است.

وی همچنین به وجود ۷۰۰ بنای آموزشی موقوفه در استان اصفهان اشاره و تأکید کرد: نگاه ما تعامل با آموزش و پرورش است تا بهره برداری آموزشی به سهولت انجام شود و مسائل حقوقی و قراردادی را در جلسات تعاملی دنبال ‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه تعبیر لاکچری در امامزادگان نداریم، گفت: مالکیت در هیچ کدام از بقاع متبرکه نداریم و واگذاری مالکیت نشده است، اما در امامزادگان خیرینی حضور دارند و کارهای عمرانی انجام می دهد که ظرفیت خوبی برای عمران بقاع متبرکه است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیم و کابل پرتو

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح