تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 1:27
کد خبر : 19685

فواید بازی‌درمانی برای کودکان

فواید بازی‌درمانی برای کودکان

 یک روانشناس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازی‌های فیزیکی اصلی‌ترین وسیله تخلیه هیجان و تنش در کودکان هستند، گفت: بازی به کودک کمک می‌کند که بتواند احساسات و نحوه ابراز آن را بیان کرده و شدت آن احساسات را تنظیم کند. مهرداد رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بازی کردن برای

فواید بازی‌درمانی برای کودکان

 یک روانشناس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازی‌های فیزیکی اصلی‌ترین وسیله تخلیه هیجان و تنش در کودکان هستند، گفت: بازی به کودک کمک می‌کند که بتواند احساسات و نحوه ابراز آن را بیان کرده و شدت آن احساسات را تنظیم کند.

مهرداد رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بازی کردن برای کودکان خاصیت‌های زیادی دارد، اظهار کرد: تقویت قوای ذهنی و قدرت تخیل کودک، ارتقای مهارت‌های اجتماعی و کمک به رشد جسمانی از جمله فواید بازی برای کودک است.

وی یادگیری نقش‌های جنسیتی، تخلیه هیجان و آرام‌سازی کودک را از جمله دیگر فواید بازی کردن برشمرد و افزود: بازی‌های فیزیکی اصلی‌ترین وسیله برای تخلیه هیجان و تنش در کودکان هستند.

این کارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: باید برای کودکان سه تا هشت ساله بازی‌های جنبشی و با حرکات بالا طراحی کنیم چرا که تحرک جسمانی، فعالیت بدنی، ورزشی و بازی‌های فیزیکی برای این محدوده سنی بسیار مهم است.

رضاپور با بیان اینکه کودکان در دوران طفولیت با تجربه‌های متفاوتی مواجه می‌شوند، گفت: امکان دارد این تجربه، آزاردهنده باشد و یا ترس‌هایی که در کودک ایجاد می‌شود، درک آن برای وی راحت نباشد و معنای آن اتفاق را متوجه نشود.

این روانشناس اضافه کرد: به‌عنوان مثال کودک با همبازی خود دعوا می‌کند اما نمی‌داند چرا با او دعوا کرده و چرا این اتفاق رخ داده است، گاهی اوقات والدین می‌توانند به وسیله بازی این مفاهیم را به کودکان به‌خوبی انتقال داده و به آن‌ها برای یادگیری این موقعیت‌ها کمک کنند.

وی یکی دیگر از مزایای بازی کردن را افزایش یادگیری کودک در ابراز هیجانات مختلف دانست و یادآور شد: کودک باید یاد بگیرد احساسات مختلف مانند ترس، اضطراب، عصبانیت، خشم و … را چطور بیان کند، بازی به کودک کمک می‌کند که بتواند احساسات و نحوه ابراز این احساسات را بیان کرده و شدت آن را تنظیم کند.

رضاپور تاکید کرد: والدین باید بازی‌های متناسب با توانایی، سن و جنسیت کودک طراحی کنند تا کودک بتواند این فعالیت‌ها را داشته باشد، چرا که فرزند همراه با کسب آموزش‌های مورد نیاز با ویژگی‌های جنسی، نقش‌های جنسیتی و نقش‌هایی که باید در آینده ایفا کند، آشنا شده و می‌تواند یاد بگیرد اگر هر حالت روحی دارد چطور متناسب با جنس خود ایفای نقش کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی در ادامه به چند بازی مناسب برای کودک اشاره کرد و گفت: یک بازی مناسب برای کودک پیدا کردن احساس افراد در موقعیت‌های شادی یا ناراحتی است که کودک حدس بزند آن فرد چه حالتی دارد و اینک با چه کلمات و با چه شیوه‌ای به وی نزدیک شود.

وی ادامه داد:  بازی دیگر این است که کودک برای حل تعارضات با همسالان چطور بتواند گفت‌وگویی خوب برای ایجاد دوستی و رفع مشکل با دوستانش یاد بگیرد، بنابراین باید یک نقطه شروع به کودک یاد داده که چطور کلام خود را آغاز کند و یک رابطه دوستانه برقرار کند.

رضاپور خاطرنشان کرد: بازی دیگر انتخاب کودک به‌عنوان قهرمان قصه است که خود کودک در خلال داستان با مشکلاتی مواجه می‌شود و من قصه‌گو در میان بازی راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد که کودک قهرمان بتواند بر آن موقعیت‌ها غلبه کند و بر خشم و نگرانی‌هایش پیروز شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیم و کابل پرتو

8magazine

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

عوارض زانوبند زاپیامکس

نگین 100

مشاور کنکور

دانلود کتاب انگلیسی

آموزش فتوشاپ در تبریز

نگین فارسی

بانی چاپ

کاشت مو

کفشور استخر

تشک موناکو

آموزش کارشناسی رنگ

قیمت موتور برق

ساخت سردخانه صنعتی

اجاره خودرو

گارانتی ماهان شبکه ایرانیان

کامپیوتر رندرینگ

سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

خرید کامپیوتر رندرینگ

قیمت سیستم رندرینگ

خرید سیستم رندرینگ

قیمت کامپیوتر طراحی

خرید کامپیوتر طراحی

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم طراحی

درج آگهی رایگان

نمایشگرهای لمسی

خرید نهال فندق قم

قیمت کاستیک سودا

عکاسی تولد

بازرگانی و تامین تجهیزات صنعتی

شامپو بدون سولفات مو سریتا

اخبار سلامت

داکت

سامانه قیمت یاب خریدینو

خرید کوسن

قیمت سیستم اداری

اعلام حریق زیتکس

کنتاکتور اشنایدر

قیمت سیستم رندرینگ

قیمت سیستم طراحی

خرید سیستم رندرینگ

خرید سیستم طراحی

کاشت مو در تهران

 

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سایت پشتیسار

انواع جعبه هارد باکس

 

 

کابل آلومینیوم

دانلود نمونه سوال

خرید زنجیر صنعتی

ربات لوگو ساز رایگان

 

خريد ورودي گوگل ارزان

تعمیر جک پارکینگ در تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود زيرنويس هاي جديد

 

 

آموزش زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

 

قیمت کامپیوتر رندرینگ

قیمت کامپیوتر رندرینگ

 

 

خرید نرم افزار حسابداری

تور کیش

رپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محدوده خبر

کلیک نیوز

تالک نیوز

پویشگر خبر

تارگت نیوز

نیوز آیس

نمانیان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح